Вівторок, 2017-11-21, 5:20 AM
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт вчителя фізики

Форма входу
Календар
«  Листопад 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
Головна » 2011 » Листопад » 30 » Актуальність використання компютерних моделей при вивченні фізики
12:01 PM
Актуальність використання компютерних моделей при вивченні фізики

 ;


Впровадження системи дидактичних комп’ютерних моделей у методичну систему навчання фізики передбачає раціоналізацію його структури і змісту, модернізацію форм і методів навчання.


Використанню комп’ютерних моделей при вивченні фізики в середній школі присвячено низку дисертаційних досліджень. Так, в дослідженні  Н.А. Мисліцької розглядається формування фізичних понять в учнів основної школи засобами інформаційних технологій навчання. У роботі  В. П. Муляра розглядаються можливості й умови використання комп’ютерного моделювання при вивченні квантової фізики та використання навчальних комп’ютерних моделей як об’єкта дослідницької діяльності учнів. І.Л. Семещук розглядає формування основних понять механіки в курсі фізики середньої школи з використанням сучасних інформаційних технологій:  В. І. Межуєвим  запропоновано систему демонстраційного комп’ютерного моделювання фізичних процесів і явищ з розділу «Електродинаміка». В дослідженні М.О. Моклюка описано методику використання елементів дистанційних технологій у процесі навчання фізики в загальноосвітніх навчальних закладах.


Однак зазначені вище дослідження не вичерпують усіх аспектів багатогранної проблеми формування і розвитку понять, а впродовж досліджень вимагають подальшого вдосконалення форм, методів, прийомів і засобів навчання, спрямованих на реалізацію у навчально-виховному процесі принципів доступності,  послідовності,  наочності тощо.


Практично не існує україномовних програмно-педагогічних засобів з фізики, адаптованих до поетапного формування фізичних понять на уроках та методичних рекомендацій до шляхів розв׳язання цієї проблеми. Дослідження з комп’ютеризації шкільної освіти переконливо доводять, що використання дидактичних комп’ютерних моделей у навчальному процесі дає змогу індивідуалізувати та диференціювати процес навчання, значно розширити можливості учителя у реалізації дидактичних принципу наочності і тим самим підвищити якість засвоєння фізичних понять.


Отже, використання дидактичних комп’ютерних моделей має забезпечувати формування в учнів первинних узагальнень і встановлення простих зв'язків. Вони сприяють поглибленню думки, руху від життєвих спостережень до суті поняття, що вивчається.


Недостатнє розроблення навчальних комп’ютерних програм та методики їх використання на уроках фізики гальмує впровадження інформаційних технологій у процес вивчення цієї навчальної дисципліни.


На розв’язання проблеми розробки україномовних дидактичних комп’ютерних моделей, що спрямовані на поетапне формування фізичних понять засобами інформаційних технологій навчання, методики їх застосування в навчальному процесі мають бути спрямовані зусилля методистів та вчителів фізики.


 

Переглядів: 584 | Додав: Юрчик | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2017
Зробити безкоштовний сайт з uCoz